En vanlig dag

12 Dec

Jag har lite hjärtklappning för att jag försöker få människor på facebook att förstå att detta med förbjudna pepparkakor och annat könstit inte är ett tilltag av våra invandrare utan av knäppa skolledare. Skulle nästa kunna vara skrattretande då jag tänker några mina elever gå till rektor med en burk pepparkakor och kräva att de tas bort från skolavslutningen om det inte vore allvarligt att detta spär på invandrarfientligheten. Försöker hålla mig saklig och informativ och hoppas att det sätter nya tankar i huvudet på någon i alla fall.

Annars har jag hunnit baka pepparkaksmuffins, gjort en kalops, gått en kall promenad. Sedan suttit i över två timmar och ”väntat” på att John ska vakna så vi kan åka till öppna förskolan och baka pepparkakor. Han somnade ute i vagnen men jag tyckte det var för kallt ute och drog in honom och ryckte av det översta lagret. Tydligen var det jätteskönt att sova i vagnen med lite extra kläder på för såhär länge brukar han aldrig sova på dagen. Trött lite gris. Det blev lite babbligt det här men vadå….

Kommentera

